Nakki-Hannu Oy:n verkkokaupan toimitusehdot
Nämä ehdot ovat Nakki-Hannu Oy:n verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa” tai ”Nakki-Hannu”) sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden ja lahjakorttien kauppaan Nakki-Hannu Oy:n ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Näitä ehtoja sovelletaan Verkkokaupan kuluttaja- ja yritysasiakkaisiin.
Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.
Asiakas voi tilata tuotteita Verkkokaupan ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys, mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen.
Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Nakki-HannuOy toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä. Nakki-Hannu Oy:n Tietosuojakäytäntöön voi tutustua täältä.
Tuotteita tilataan Verkkokaupan ohjaamalla tavalla.
Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen/kuitin vain sähköpostitse antamaansa sähköpostiosoitteeseen.
Asiakas voi ostaa Verkkokaupasta lahjakortin. Lahjakortin myöntää Nakki-Hannu. Lahjakortti sisältää sen rahallisen arvon, joka lahjakortille on maksettu Verkkokaupassa. Lahjakortille voi asiakkaan valinnan mukaan ladata joko 50, 100 tai 150 euroa. Lahjakortille ei kerry korkoa.
Lahjakorttia voi käyttää ainoastaan Verkkokaupan tuotteiden tilaamiseen. Verkkokaupan tuotteiden toimittamiseen sovelletaan näiden ehtojen kohtaa seitsemän (7) (toimitustavat ja toimituksen vastaanotto), jonka mukaan Verkkokaupan tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella.
Lahjakortin maksamisen jälkeen, lahjakortti lähetetään Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Ostettaessa lihatuotteita (muita tuotteita kuin lahjakortteja), toimituskulu veloitetaan asiakkaalta. Mikäli ostetaan pelkkiä lahjakortteja, toimituskulua ei veloiteta.
Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä. Lahjakortti on käytettävä kerralla, eikä lahjakortin käyttämättä jäänyttä arvoa hyvitetä tai palauteta. Lahjakorttia ei voi vaihtaa käteiseksi.
Asiakas on vastuussa lahjakortista ja Nakki-Hannu ei vastaa kadonneista, varastetuista, tai luvattomasti käytetyistä lahjakorteista. Jos Asiakas antaa lahjakortin toiselle henkilölle, Asiakkaan vastuulla on kertoa lahjakorttiin liittyvistä ehdoista.
Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.
Kuluttaja-asemassa olevalla Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Verkkokaupan lahjakortin osto neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa lahjakortin vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee tällöin olla yhteydessä sähköpostitse Nakki-Hannu Oy:n asiakaspalveluun verkkosivuilta löytyvällä palautelomakkeella. Asiakkaan tulee ilmoittaa halunsa peruuttaa lahjakortti, sekä lahjakortin tilausnumero, joka on mainittu tilausvahvistuksessa. Peruuttamisoikeutta koskevan ilmoituksen vastaanottaminen vahvistetaan Asiakkaalle sähköpostitse. Lahjakortti mitätöidään ja lahjakortin hinta palautetaan kokonaisuudessaan takaisin viimeistään neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa peruuttamisoikeutta koskevan Asiakkaan ilmoituksen vastaanottamisesta. Palautustapauksissa maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esimerkiksi tilisiirtona). Asiakas vastaa lahjakortin palautuskustannuksista.
Peruuttamisoikeutta ei ole, jos lahjakorttia on käytetty.
Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan valitsemaan toimituspisteeseen, joka on valittavissa verkkokaupan ”toimituspaikat”-listalla. Vaihtoehtoisesti tuotteet voidaan toimittaa Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen kotiinkuljetuksella. Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupan toimitusalueluettelosta postinumeron perusteella.
Toimituspäivä ja -aika vahvistetaan tilauksen yhteydessä. Kulloinkin valittavissa olevat toimituspäivät ja kellonajat ovat nähtävillä Verkkokaupan toimitusinformaatiosta. Mikäli tuotteet tilataan noudettavaksi tietystä toimituspisteestä, Asiakkaan velvollisuus on noutaa tuotteet tilausvahvistusessa määriteltynä ajanjaksona, noutopisteen aukioloaikojen puitteissa. Mikäli lähetystä ei noudeta Asiakkaan tai hänen valtuuttamansa henkilön toimesta, lähetys palautuu eikä lähetystä hyvitetä. Nakki-Hannu Oy tai toimituspaikat eivät voi säilyttää tilausta määrättyä pidempään tuotteen tuoreuden ja laadun varmistamiseksi.
Kotiinkuljetuksen tapauksessa Asiakkaan tulee olla vastaanottamassa lähetystä ilmoitettuna aikana tai huolehtia siitä, että hänen valtuuttamansa henkilö voi vastaanottaa tilatut tuotteet.
Nakki-Hannu Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta. Mikäli Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla vastaanottamassa toimitusta sovittuna aikana, toimitusta ei jätetä toimituspaikalle tuotelaadun ja tuoreuden takaamiseksi. Mikäli lähetystä ei voida luovuttaa Asiakkaalle tai
hänen valtuuttamalleen lähetys palautuu eikä lähetystä hyvitetä. Mikäli toimitus viivästyy tai näyttää viivästyvän muusta kuin Asiakkaasta johtuvasta syystä, Nakki-Hannu Oy pyrkii olemaan Asiakkaaseen yhteydessä sopiakseen uudesta toimitusajasta.
Nakki-Hannu Oy:n vastuu tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta kestää toimituksen luovutushetkelle saakka. Tuotteiden toimittaja pyytää Asiakkaalta tai hänen valtuuttamaltaan kuittauksen varmistaakseen turvallisen toimituksen. Asiakas on vastuussa tuotteen oikeinlaisesta säilytyksestä luovutushetken jälkeen.
Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvolisäveron. Toimitusmaksu ilmoitetaan erikseen. Toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin Asiakas vahvistaa tilauksen.
Osa Verkkokaupan tuotteista on ns. sesonkituotteita tai muutoin sellaisia tuotteita, joita valmistetaan vain rajallinen määrä. Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi.
Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen/kuittiin merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat.
Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle verkkokaupassa tarjolla olevista vaihtoehdoista. Maksutapoina hyväksytään yleisimmät pankki- ja luottokortit sekä kaikkien kotimaisten pankkien verkkopankkimaksut.
Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet korvataan toimittamalla vastaava tuote tilalle. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun verkkosivujen palautelomakkeella tai osoitteeseen info@nakkihannu.fi. Reklamaatioon tarvitaan ostoskuitti tai lähetyksen vastaanottokuitti.
Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).
Nakki-Hannu Oy ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä. Näillä ehdoilla ei rajoiteta Nakki-Hannu Oy:n kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.
Nakki-Hannu Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Nakki-Hannu Oy:n tai sen alihankkijoiden tai toimittajien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).
Nakki-Hannu Oy voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä ehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat ehdot ovat nähtävissä Nakki-Hannu Oy:n kotisivuilla.
Näitä ehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Nakki-Hannu Oy:n ja Asiakkaan väliset riita-asiat ratkaistaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Nakki- Hannu Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista ratkaista myös kuluttajariitalautakunnassa
(www.kuluttajariita.fi), jonne kuluttaja-asiakas voi viedä asian oltuaan ensin yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti suomalaisessa tuomioistuimessa.
ma – pe klo 12-16
+358 50 3700 996
Nakki-Hannu Oy
Ylötie 1
33470 Ylöjärvi
Suomi